En quin món vols viure?

Amb aquesta pregunta tan complexa i a la vegada abstracta, hem començat l'assemblea d'avui. Com ja sabeu, el proper dia 30 de Gener és el DIA INTERNACIONAL DE LA PAU amb la qual cosa estem treballant valors com l'AMISTAT, el COMPANYERISME, la PACIÈNCIA, entre d'altres.

Primer, hem fet una conversa sobre què vol dir el dia de la PAU. I això és el que han dit els nostres infants:

Conversa: Què és el dia de la Pau?

TUTORA: "Estrelles, vosaltres sabeu què és el dia de la Pau?"
TANIT: "Que nos volvemos amigos. Ser amigos"
ALMA: "Que nos queremos y nos subimos juntos a las palomas. Nos ponemos las manos blancas"
SABER: "Que somos amigos y comemos juntos. Corazones"
ÁNGEL G.: "Hacemos regalos a los amigos"
ELENA: "Decirles te quiero a nuestros amigos"
ANA MARIA: "Guapo"
JOHN MARC: "Guapo"
NOUR: "Te queremos mucho"
JUDITH: "Darse abracitos"
AITOR: "No hay que pegarse"
JUAN ANGEL: "Somos amigos"
SARA O.: "Comemos juntos".


A continuació, la proposta d'avui consisteix a conèixer què és un Diari i per a què serveix. Les estrelles han dit la seva!

Conversa: Què són i per a què serveixen els Diaris?

TUTORA: "Estrelles, i vosaltres sabeu què és un Diari i per a què serveix?"
TANIT: "Mis yayos ven las noticias"
ALMA: "Las noticias significan lo que pasa en el mundo"
TUTORA: "Molt bé! i són notícies actuals, d'ara?"
ALMA: "Por ejemplo, el mundo se ha llenado de agua hasta aquí"
SABER: "En los periódicos se busca casa"
ALEXIS: "También trabajo"
JUDITH: "Para leer cosas que han pasado"
TUTORA: "I les notícies pensau que són bones o dolentes?"
ALMA: "Son buenas porque pasan cosas buenas en el mundo"
TANIT: "No hay nadie malo"
ALMA: "Aunque un dia a una compañera del papá del trabajo le robaron el joyero"
TUTORA: "Vaja! i aixì és bó o dolent?
ALMA: "Malo porque son ladrones"
JUDITH: "En los periódicos solo salen cosas malas"
ÁNGEL G.: "Sí, yo pienso que sí" 
TUTORA: "Molt bé Estrelles! Per tant, als diaris aparèixen notícies que han passat al món i algunes poden ser bones i altres una mica més dolentes"

Desprès d'aquesta conversa on els infants van fer les seves hipòtesis, vam mirar periòdics reals per identificar a les imatges si es tractaven de noticies bones o dolentes. Mireu quines cares!

Identifiquem les notícies al Diari



A continuació fem el mateix però amb unes notícies ja preseleccionades per la tutora per treballar la desigualtat i  diferències que podem observar entre els infants dels països pobres i nosaltres per tal de conscienciar-los sobre en quin món volem viure i què podem fer nosaltres per aconseguir-lo.

Distinguim entre les notícies bones i les tristes





A continuació retallem la foto de la notícia i també el títol




Escrivim les lletres del nostre mural "EN QUIN MÓN VOLS VIURE?"





I aquest ha estat el resultat! Per un costat un món fosc amb notíciés dolente i d'altra banda, un de colors amb notícies bones. Les Estrelles pensem que volem un món on hi hagi Pau i la gent visqui feliç per això nosaltres serem sempre bons amics!!



Feu click a la imatge per heure totes les fotos

Comentaris