Activitats del Dimecres 20/04/20
Hola famílies!! Aquí teniu les propostes d'avui, espero que us gaudiu i aprenguin molt!
- Assemblea: Cantar les cançons de l'assemblea. Comencem com sempre per la del "bon dia", desprès la de "Els dies de la setmana" per identificar a quin dia estam, coninuem amb la de "Pastoret d'on vens", "les estacions" i "la primavera". Aprofitem per recordar les dites que vam aprendre fa uns dies.
També aprofitarem per introduir les RIMES.
Les rimes són un element fonamental en el procés Conscienciació Fonológica, què és la capacitat de ser conscients de les unitats en que es divideix la parla. Escoltar rimes infantils ajuda als nins i nines a aprendre cóm els sons es combinen per formar paraules i frases, i a entendre el ritme de la llengua, la qual cosa els facilita la posterior adquisició de la lento-escriptura.
Per això, avui ens iniciarem amb aquesta rima tan divertida de "El Cocodrilo" de Tamara Chubarovsky!
El cocodril camina molt tranquil,
un peixet vol pescar.
Obre la boca, la torna a tancar.
No ha tingut sort, ho torna a provar.
El cocodril camina molt tranquil,
un peixet vol pescar.
Obre la boca, la torna a tancar.
Sí ha tingut sort, nyam nyam nyam nyam
- Psicomotricitat: Avui per a fer exercici us proposo crear un circuit amb les coses que teniu a casa (que passin per sota d'unes cadires, que saltin per sobre d'unes caixes, que facin un zig-zag amb rotllos de paper, que facin una tombarella damunt d'un coixí…). Les possibilitats són infinites, només cal posar-li imaginació!! Fins i tot només amb cinta aïllant podem crear un circuit fantàstic, mireu el vídeo que us deixo per a agafar idees.
Per a acabar, tornada a la calma amb un massatget amb la cançó de na Damaris Gelabert, que ens agrada molt.
- Lògico-matemàtiques: Avui per treballar la lògico-matemàtiques, us proposo aquestes dues divertides propostes! Podeu fer un dia una i l'altra un altre dia. Per a la primera proposta, podeu emprar com a elements macarrons, cigrons, llenties o pompons, i per a la segno si no teniu pals podeu emprar bastonet de les orelles, escuradents, canyetes, pals de polo o qualsevol altra cosa allargada que tingueu per casa. Imaginació al poder!
La qüestió és treballar de manera lúdica i significativa la corresponencia quantitat-número, la grafia del número i la sèrie numèrica. *Recordau què és molt important vigilar la direccionalitat a l'hora d'escriure els números perquè no agafin mals vicis. Aquí teniu una plantilla perquè els expliqueu per on han de començar a escriure el número.
Aquestes són les activitats per a avui, espero que tingueu un bon dia i ho passeu bé fent les propostes. Demà seguim amb més idees, un petó!!!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada