Activitats del Dimarts 26/05/2020
Bon dia Estrelles de Colors!! Com esteu? Preparats per a les activitats d'avui? Espero que us agradin i ho passeu molt bé!!
- Assemblea: Com cada dia comencem parlant de com estem i cantant algunes cançons per a començar bé el dia. Mirem a veure quin dia és en el nostre calendari i escrivim el número. No us oblideu de mirar el temps i posar una “fitxa” en el pot del temps que fa avui per a continuar treballant l'estadística.
- A continuació us proposo un joc per a treballar la motricitat fina i la letaralitat. Molta concentració!!
- Experimentació: Avui os proposo explorar la flotabilitat amb diferents objectes. És un experiment molt simple de fer amb el que podem afavorir moltes habilitats logicomatemàtiques a través de la formulació d'hipòtesi i la comparació sobre com interaccionen diferents elements i materials. Per a fer- ho seguirem aquests passos:
1. Abans de començar, pregunteu als vostres fills/as si saben què és surar (flotar) i escoltar les seves possibles explicacions.
2. Els hi explicarem als nens/es l'activitat que farem i els demanarem que cerquin per casa objectes que ells creguin que suraran i objectes que creguin que s'enfonsaran. Abans de ficar-los a l'aigüa, els hi podem demanar per què creuen que s'enfonsaran o suraran? Vosaltres també podeu suggerir-los materials i objectes perquè hi hagi més varietat.
3. Podeu registrar les seves hipòtesis, realitzant una llista dels quals creguin que suren, els que s'enfonsen i per què per a després, comprovar si les seves hipòtesis eren correctes.
4. Experimentar amb el material en un recipient amb aigua i classificar-los segons si suren o s'enfonsen.
5. Després de l'experiment, per a afavorir la reformulació d'hipòtesi els hi podem preguntar:
- Per què creuen que algunes coses s'enfonsen i unes altres suren?
- Ha de veure la grandària de l'objecte perquè s'enfonsi o no? Com podríem comprovar-ho?
- Ha de veure quant pesa un objecte perquè s'enfonsi o no? Com podríem comprovar-ho?
- Ha de veure el material del qual està fet un objecte perquè s'enfonsi o flotació? Ha de veure la seva forma? Com podríem comprovar-ho?
- Podem continuar investigant sobre la flotabilitat i en relació a aquesta última pregunta que els hi hem fet, podem fer un segon experiment. Investigarem per què suren els vaixells? Per a fer aquest experiment hem de fer diverses boletes de plastilina i les ficarem en un recipient amb aigua. Suren? S'enfonsen? Hauran comprovat que totes elles s'enfonsen.
Quan aconsegueixin diversos "vaixells" de plastilina, podeu fer un concurs d'habilitat a casa: Qui aconseguirà el vaixell capaç de transportar major nombre de clips?
* Si us han agradat aquests experiments i us heu quedat amb ganes de saber-ne més i de fer més experiments podeu veure està pàgina con molt bones idees: EXPERIMENTOS CON AGUA: ¿FLOTA O SE HUNDE?
- Música: En Sergi avui us proposa aquestes activitats.
- Psicomotricitat: Per a moure'ns, avui us repto a fer la “croqueta saltarina”. A veure quantes "croquetes saltarines" podeu fer seguides!!
- I finalment per a relaxar-se, podeu veure el conte Neda que neda, sobre la superació de les pors i el valor de la diversitat. Si tenen ganes després poden fer un dibuix del que més els ha agradat del conte.
Aquestes són les activitats per a avui. Us espero demà amb més cosetes!! Us envio molts petons famílies!! ♡
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada