Activitats del Dimarts 26/05/2020

Bon dia Estrelles de Colors!! Com esteu? Preparats per a les activitats d'avui? Espero que us agradin i ho passeu molt bé!!


  • Assemblea: Com cada dia comencem parlant de com estem i cantant algunes cançons per a començar bé el dia. Mirem a veure quin dia és en el nostre calendari i escrivim el número. No us oblideu de mirar el temps i posar una “fitxa” en el pot del temps que fa avui per a continuar treballant l'estadística.

- A continuació us proposo un joc per a treballar la motricitat fina i la letaralitat. Molta concentració!!







  • Experimentació: Avui os proposo explorar la flotabilitat amb diferents objectes. És un experiment molt simple de fer amb el que podem afavorir moltes habilitats logicomatemàtiques a través de la formulació d'hipòtesi i la comparació sobre com interaccionen diferents elements i materials. Per a fer- ho seguirem aquests passos:

1. Abans de començar, pregunteu als vostres fills/as si saben què és surar (flotar) i escoltar les seves possibles explicacions.

2. Els hi explicarem als nens/es l'activitat que farem i els demanarem que cerquin per casa objectes que ells creguin que suraran i objectes que creguin que s'enfonsaran. Abans de ficar-los a l'aigüa, els hi podem demanar per què creuen que s'enfonsaran o suraran? Vosaltres també podeu suggerir-los materials i objectes perquè hi hagi més varietat.



3. Podeu registrar les seves hipòtesis, realitzant una llista dels quals creguin que suren, els que s'enfonsen i per què per a després, comprovar si les seves hipòtesis eren correctes.

4. Experimentar amb el material en un recipient amb aigua i classificar-los segons si suren o s'enfonsen.

5. Després de l'experiment, per a afavorir la reformulació d'hipòtesi els hi podem preguntar:
  • Per què creuen que algunes coses s'enfonsen i unes altres suren?
  • Ha de veure la grandària de l'objecte perquè s'enfonsi o no? Com podríem comprovar-ho?
  • Ha de veure quant pesa un objecte perquè s'enfonsi o no? Com podríem comprovar-ho?
  • Ha de veure el material del qual està fet un objecte perquè s'enfonsi o flotació? Ha de veure la seva forma? Com podríem comprovar-ho?


- Podem continuar investigant sobre la flotabilitat  i en relació a aquesta última pregunta que els hi hem fet, podem fer un segon experiment. Investigarem per què suren els vaixells? Per a fer aquest experiment hem de fer diverses boletes de plastilina i les ficarem en un recipient amb aigua. Suren? S'enfonsen? Hauran comprovat que totes elles s'enfonsen.

Després, agafarem les boletes de plastilina i intentarem donar-li forma aplanada (semblant a un plat o safata). Les posem sobre la superfície de l'aigua. Què creuen que passarà? Surarà? S'enfonsarà? Si no aconsegueixen fer surar la safata de plastilina, hem de continuar intentant-ho fins a aconseguir-ho, canviant de forma i grandària.

Quan aconsegueixin diversos "vaixells" de plastilina, podeu fer un concurs d'habilitat a casa: Qui aconseguirà el vaixell capaç de transportar major nombre de clips?


* Si us han agradat aquests experiments i us heu quedat amb ganes de saber-ne més i de fer més experiments podeu veure està pàgina con molt bones idees: EXPERIMENTOS CON AGUA: ¿FLOTA O SE HUNDE?






  • Psicomotricitat: Per a moure'ns, avui us repto a fer la “croqueta saltarina”. A veure  quantes "croquetes saltarines" podeu fer seguides!!




- I finalment per a relaxar-se, podeu veure el conte Neda que neda, sobre la superació de les pors i el valor de la diversitat. Si tenen ganes després poden fer un dibuix del que més els ha agradat del conte.



Aquestes són les activitats per a avui. Us espero demà amb més cosetes!! Us envio molts petons famílies!! ♡

Comentaris