Activitats del Dimarts 5/5/20

Bon dia Estrelles i famílies! Avui toca música i experiments, espero que gaudiu molt de les propostes!


A vegades, simplement variant el format d'escriure ja els motiva molt més. Per exemple, utilitzant un paper de color, utilitzant lletres magnètiques, una pissarra vileda, una safata amb sal, bossa zip amb pintura o gel... Aquí teniu alguns exemples.  



Recordar-vos també de mirar cada dia a veure quin temps fa. Aquest mes podeu treballar d'una manera molt senzilla i manipulativa l'estadística del temps. Necessiteu preparar uns pots/ gots (preferiblement transparents) amb alguna foto o dibuix que facin els  nens/es dels motius típics del temps: un sol, un sol amb núvols, núvols, núvols i pluja… 

L'activitat consisteix a observar cada dia  al llarg de la setmana el temps que fa i ficar en el pot correcte algun objecte petit com pedretes, botons, taps, mongetes, cigrons, llegums… Al final de la setmana podeu mirar els pots i sense treure encara els elements els podeu demanar que us diguin en quin pot creuen que hi ha més i quants creuen que hi ha (de manera estimativa). Després, ja les podeu treure i comptar a veure si han encertat i veure quin temps ha fet majoritàriament al llarg de la setmana.





  • Experiments: Avui us proposo fer l'experiment dels Arcs de sant Martí que s'uneixen!!🌈🌈 Per a fer-ho només necessiteu una tira de toalló ("servilleta"), retoladors i dos gots amb aigua. Heu de pintar una mica cada extrem del tovalló amb els colors de l’Arc de Sant Martí i ficar cada extrem en un got amb aigua. Pel fenomen de la capil·laritat, l'aigua pujarà pel tovalló fent que  els colors s'uneixin i formin un gran Arc de Sant Martí. Us deixo aquest vídeo on es veu com fer-lo, però què NO HO VEGIN ELS NINS perquè no es perdi l'efecte sorpresa!!



És important que quan feu algun experiment els pregunteu abans què creuen que passarà per a afavorir el pensament lògic  i  l'elaboració de les seves pròpies hipòtesis. I després, pregunteu-los què ha passat perquè verbalicen els fenòmens que han ocorregut i si s'han complert les seves hipòtesis. 


Desprès us convido a escoltar i aprendre aquesta divertida cançó dels colors de l'arc de Sant Martí!




  • Música: Hola a tothom, som en Sergi, el vostre mestre de música. Us envic a tots i a totes una abraçada. Aquesta tercera setmana del tercer trimestre he pensat que podríem treballar un parell de cançons molt divertides.

Aquesta primera cançó "Un tren petitóés per anar dalt d'un tren! Escoltau que bé que sona la flauta! Sona super aguda! 

                                  

Aquesta segona cançó "Gripau blau" parla d´gripau blau! Sentiu que bé que toca el saxo baríton? Sona super greu!



Aquesta darrera cançó "El por petit" parla d´una formiga que balla un Rock! I toca els bongos amb un ritme genial!



Totes les cançons són per cantar i ballar. És molt important moure el culet junts! Moltes gràcies per la vostra ajuda, ens veiem molt, molt pronte!


I això ha estat tot per avui estrelles, espero que hàgiu gaudit! Un abraçada molt gran!!!

Comentaris