Activitats del Divendres 15/05/20

Bon dia Estrelles i famílies! Avui ja es Divendres i toca Educació Emocional i Religió Catòlica per als que teniu aquesta opció, i psicomotricitat!! Espero que gaudiu molt de les propostes!


- Seguim la rutina d'escriure al nostre calendari el número d'avui "15". Podeu donar-lis mogetes (judías) o cigrons (garbanzos) perquè estableixin la relació quantitat-número i practiquin la sèrie numèrica. 

- Desprès cantem la cançó "Pastoret d'on vens" per completar els nostres pots del temps i fiquem "'l'element" al pot que pertoqui, per poder fer l'estadística del temps al final del mes. Si voleu, podeu demanar-lis quants cosetes hi ha a cada pot perquè intentin fer estimacions de quantitat.

- A continuació us proposo un joc d'endevinalles d'animals molt senzil!! A veure qui les encerta!



  • Educació Emocional: Avui us vull regalar aquest conte tan meravellós. Un conte amb valors per treballar l'autoestima i la valia de tots i cadascun de nosaltres. És molt important desenvolupar desde ben petits un bon autoconcepte i autoimatge, que els ajudi creure en ells mateixos i el gran poder que tenen a dins. Només d'aquesta manera conseguiran tot el que es proposin. Us presento el conte "La poma que volia ser estrella".



Algunes de les preguntes que els hi podeu formalar en acabar el video són:

  1. Què heu entès de la història?
  2. Què volia ser la poma? Per què creus que volia ser una estrella? Estava contenta sent una poma? Per què creus que no li agradaba ser el que era?
  3. Alguna vegada has volgut ser d'una altra manera? o asemblar-te a un altre ein o nina? Estás content/a amb qui ets i com ets? Qué podries fer per millora allò que no t'agrada tant de tú?
  4. Al final que va descobrir la poma? On estava amagada la estrella?
  5. Creus que hem d'accepter-nos tal i com som? Això ens ajudarà a ser més feliços?
Per acabar, explicar als infants que la estrella al cor de la poma representa una metàfora de que nosaltres sóm únics i no hem de dessitjar ser altres persones perquè som especials tal i com som. 


- A continuació, us proposo fer els vostres propis acròstics! El llenguatge, no és només una eina per expressar idees i sentiments, sino que també pot ser una forma de creativitat i entreteniment! Avui crearem el nostre primer acròsctic a partir de les lletres del nostre nom. Us proposo que els infants pensin quines són les qualitats o característiques que els defineixin amb les lletres que apareixen al seu nom. Recordeu que seguin fortaleses més que no pas debilitats, per tal de trebllar en positiu i augmentar la seva autoestima. Pot ser un polid record per quan siguin grans, a més d'afavorir la lectoescriptura, l'ampliació de vocabulari, i reforçar la seva autoestima! Aquí teniu alguns exemples:




  • Religió:  La vostra mestra de religió Monica us diu: 
Bon dia!
Per a aquesta setmana, els alumnes de Religió haureu d'acabar la feina proposada la setmana passada. Després, podeu enviar-me fotos de les feines al meu correu electrònic: mmunyozreyes@educaib.eu 
Una abraçada!

La Vella Quaresma



Ara, podeu fer les següents fitxes en PDF sobre la Vella Quaresma.


  • Psicomotricitat: La profe de psico Cristina us diu:
Bon dia estrelles! Com esteu? Aquí us deix un vídeo de Psico per fer a casa; faceu el que pogueu i esper que us agradi!!! 😀


- I per tornar a la calma, us proposo una sesió de Mindfulness per a infants. Aquest tipus de pràctiques són molt beneficioses, ja que no només els hi ajuda a relaxar-se sino que practiquen l'atenció plena, generen emocions positives, benestar físic i psicològic i desenvolupen autocontrol. 




Aixó és tot per aquesta setmana famílies, ens tornem a trobar la próxima setmana amb més idees i propostes. Molts d'ànims perquè ho esteu fent genial! Moltes gràcies per totes les fotos i videos que em feu arribar i que evidencien tot el que estan aprenent les meves Estrelles gràcies al vostre acompanyament. Bon cap de setmana!!! 

Comentaris